Vítejte na nových stránkách Janoch INFO.cz

Novinky na Janoch INFO.cz :

Nové omalovánky :)

PAMPELIŠKA – KRÁLOVNA JARNÍCH ZAHRAD

 

Sušené švestky a jejich účinky na naše zdraví

Sušené švestky a jejich účinky na naše zdraví

Kdysi ordinoval ve Lnářích u Kasejovic jeden lékař. Jmenoval se Taraba. Tento lékař předepisoval na všechno možné švestky ve všech možných podobách. Lidé se mu posmívali, že léčí švestkami. Jak se ale mýlili, jsem zjistil až nyní!!!

Rádi mlsáte? Co takhle do našeho jídelníčku zařadit sušené švestky. Jsou sladké, takže mohou nahradit různé, ne příliš zdravé bonbóny a jiné sladkosti. Navíc mají velmi zajímavé pozitivní účinky na naše zdraví. Můžeme je i jako pamlsek podávat našim dětem a budeme vědět, že jim neuškodí. Obsahují velké množství vlákniny a tím pročišťují náš trávicí systém a hradí vstřebávání cholesterolu. Díky vysokému obsahu pektinů získává pocit sytosti, a proto sušené švestky mohou nahradit i různé léčivé prostředky doporučované na hubnutí. Rozhodně jsou lepší než nějaké prostředky, které prodávají třeba v lékárnách, nebo si je můžeme objednat pomocí internetu a někdy nejsou ani účinné, nebo spíše nesplní svůj účel. Umí nasytit výrazně lépe než čokoláda. Pektiny také zpomalují vstřebávání cukrů a díky tomu naše tělo spaluje mnohem více tuků. Určitě nikomu neuškodí, když si pár sušených švestek zařadíme do našeho jídelníčku. Mají také nemalé množství draslíku, a proto se doporučují lidem, kteří mají problém s vysokým tlakem. Minerály ve švestkách prospívají také našim ledvinám a játrům. Sušené švestky by také měly jíst ženy, které prochází menopauzou. Doporučuje se denně přibližně deset, ale pokud máme chuť, můžeme si dopřát i více. Výrazně zlepšuje stav kostí a tím pádem nás může chránit před osteoporózou. K rizikovým skupinám patří i muži po pětašedesátce. Švestky obsahují vlákninu, tuky, bílkoviny a sacharidy. Z minerálů obsahují nejvíce draslík, fosfor, vápník, sodík, chlór a železo. Obsahují také vitamín B, vitamín C, vitamín E a vitamín A. Některé účinky sušených švestek můžeme vychutnat i v tekuté podobě. Můžeme si udělat osvěžující nápoj, který vás během teplých dnů, nejen osvěží, ale také pomůže našemu trávení. Budeme potřebovat: Čtvrt kila sušených švestek, které zalijeme dvěma sklenicemi studené vody a odložíme na dvě hodiny. Potom je i s tekutinou přelijeme do hrnce, přidáme další vodu, celkem by
měl být objem dva litry. Přidáme kousek celé skořice, trochu spařené a umyté pomerančové a citronové kůry a několik hřebíčků. Nápoj povaříme 20 – 30 minut a před podáváním vychladíme. Je možné ho přisladit medem, ale nemusíme. To záleží na každém, jakou má chuť. Ale hlavně jsou velmi zdravé.
Bomba na řídnoucí kosti: Naservírujte si sušené švestky každý den
Myslíte si, že nejlepším přírodním prostředkem ke zlepšení stavu kostí je mléko a mléčné výrobky? Z nedávných výzkumů vyplývá něco jiného a sice, že jedním z nejúčinnějších prostředků pro tento účel jsou sušené švestky, které dokáží zabraňovat kostním ztrátám ve vyšším věku, ba co víc, dokáží je zvrátit ve váš prospěch.
Výzkumu se zůčastnilo přes 200 žen Floridské státní univerzitě se uskutečnil výzkum, kterého se zúčastnilo 236 žen, přičemž ty měli v rozmezí od jednoho do deseti let před menopauzou. Byly náhodně rozděleny do skupin, z nichž polovina po dobu jednoho roku užívala 100 gramů sušených švestek denně a druhá polovina stejné množství sušených jablek denně. Po skončení výzkumu mohly vědci konstatovat, že ženy užívající švestky, měli výrazně vyšší hustotu kostní dřeně než ženy, které konzumovaly sušená jablka.
Nejpřátelštější ovoce pro kosti
Výzkum vedl dr. Bahramu Arjmandi, který byl z výsledků svého výzkumu nadšený. "Sušené švestky jsou nejvíce přátelské ovoce pro kosti, které jsem v posledních desetiletích viděl. Jsou řešením přírody pro udržení dobrého zdraví kostí. V průběhu své kariéry jsem otestoval mnoho ovoce, včetně fíků, datlí, jahod, rozinek, ale žádné se nepřibližuje vlivu sušených švestek na hustotu kostí, "uvedl po skončení výzkumu odborník.

Aktuality a zprávy ...